Maailma suurim tehnoloogiafirma muutub iga kvartaliga järjest enam sõltuvaks vaid ühe toote edust ning selleks on iPhone. Apple’i õnneks osutus nutitelefoni uus mudel järjekordseks hitiks ning kvartalitulemused olid sellest tulenevalt taas väga head.
- Apple'i fänn uute iPhone'dega. Foto: EPA
Apple’i majandusaasta neljas kvartal lõppes 26. septembril ning uus iPhone oli müügis kõigest kaks tööpäeva. Sellele vaatamata suutis firma märkimisväärselt kasvatada müüdud telefonide arvu 39,27 miljonilt 48,04 miljoni ühikuni.
Tegu on märkimisväärse kasvuga ning Apple’i tegevjuht Tim Cook ütles, et nad prognoosivad iPhone’i müügi suurenemist ka käimasolevaks kvartaliks. Tasub meenutada, et eelmine aasta müüs Apple majandusaasta esimeses kvartalis rekordilised 74,46 miljonit iPhone’i.
Üliatraktiivne telefon aitab Apple’il endiselt väga võimsal kiirusel kasvada. Läinud kvartalis tõusis firma puhaskasum 31%, 11,12 miljardi dollarini. Agressiivse aktsiate tagasiostu programmi tõttu tõusis kasum aktsia kohta veelgi enam - 1,42 dollarilt 1,96ni. Käive kasvas aastaga 22% ning küündis juba 51,50 miljardi dollarini.
Thomson Reutersi küsitletud analüütikute keskmine prognoos oli 51,1 miljardit dollarit käivet ning 1,88 dollarit puhaskasumit aktsia kohta.
Läinud kvartalit hinnatakse üldiselt Apple’i teiseks kõige nõrgemaks kvartaliks, kuid sellele vaatamata kuhjab firma meeletul hulgal raha kokku ning eelmise kvartali lõpuks oli Apple’i rahaliste vahendite hulk juba 205 miljardit dollarit. Lisaks on firma kasumlikkus tõusnud. Brutomarginaal jäi kõigest 0,1 protsendipunkti alla 40% piirile ning on õigustatud arvata, et selles kvartalis see piir ka ületatakse.
iPhone domineerib
Kuigi Apple’i majandustulemused on põhimõtteliselt fantastilised, siis investorid ja analüütikud on endiselt mures iPhone’i domineeriva rolli pärast firma tuludes. Firma käibest moodustas iPhone 63% ning kasumist veelgi enam. Kui mõni tulevastest iPhone’idest peaks osutuma ebaõnnestunuks, siis saavad tagajärjed maailma kalleimale ettevõttele olema rängad.
Samal ajal, kui iPhone kogub üha enam populaarsust, on iPad seda kaotamas. Müük kukkus seitsmendat kvartalit järjest, aastases võrdluses 20% ning on kukkunud nüüdseks 2011. aasta tasemele. Paistab ka, et Apple Watch pole loodetud hitiks osutunud ja Apple endiselt ei avalikusta nutikella müüginumbreid, vaid peidab need iPodi, Apple TV ja muude lisatoodete sekka ära.
Käimas kvartal tõotab aga huvitav tulla ja palju sõltub sellest, kuidas läheb iPhone’il Hiinas, kus neljandas kvartalis Apple kahekordistas müüki. Firma andis ise tagasihoidliku prognoosi, mis on kooskõlas analüütikute ootustega, kuid me võime esimest korda näha, kuidas üks firma suudab murda kvartalis 80 miljardi dollari käibe piiri. Lihtsalt ulmeline.
Seotud lood
Kui väljas sajab lund ja päevavalgus kestab vaid hetke, muutub kodukontor meie igapäevaseks keskpunktiks – kohaks, kus töö, loovus ja ka mugavus peavad koos eksisteerima. Hea valgustus, ergonoomiliselt kujundatud ja rahulik töökeskkond aitavad pimedal hooajal säilitada nii töötahet kui ka meelerahu. Ja just sisemine tasakaal on eriti oluline, sest kodus töötavad lapsevanemad teavad hästi: külmade ilmadega algab ka viiruste hooaeg. Lisaks tööülesannetele tuleb sel ajal hoolitseda ka nohuste ja pisut pahurate laste eest, kes on lasteaiast koju kosuma jäetud.